لمور چیست؟

۱۴۰۰/۶/۲۶

لمورها پستاندارانی هستند که از ترتیب نخستی ها پیروی می کنند و بیشتر در جزیره ماداگاسکار یافت می شوند. اکثر لمورهایی که امروزه وجود دارند از نظر اندازه کوچک هستند و بینی نوک تیز ، چشم های بزرگ و دم بلند دارند. لمور در بین درختان زندگی می کند و تغذیه می کند.
لمورها شبیه دیگر نخستی ها هستند اما به طور مستقل از میمون ها تکامل یافته اند و به دلیل از بین رفتن زیستگاه لمور ناشی از قطع درختان علاوه بر شکار ، اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت لمورها را به عنوان یکی از پستانداران در خطر انقراض ، و اگرچه قوانین محلی به حفاظت از لمورها و جنگل های آنها کمک می کند ، عملیات قطع درختان فقر غیرقانونی و گسترده در بین مردم محلی ، تلاش های حفاظتی این حیوان را تضعیف می کند.

لمور کجا زندگی می کند؟
لمور ها حیوانات سازگاری هستند و بیشتر در جنگل های خشک و جنگل های بارانی و همچنین جنگل های گرمسیری ، کوه ها و چنگال های جنگل در جزیره ماداگاسکار واقع شده اند ، جایی که لمورها فقط در جزیره ماداگاسکار و قسمت هایی از جزایر کومورو واقع شده اند.
سواحل موزامبیک ، که آن را به یکی از جانوران در معرض خطر در جهان تبدیل کرده است و لمورها بیشتر وقت خود را روی درختان می گذرانند و هنگام جستجوی غذا می توانند به زمین بیایند و لمورها با توانایی خود در سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی مشخص می شوند ، بنابراین آنها در جنگلهای بارانی و مناطق خشک و گرم پخش می شوند.
غذا در بیشتر سال در این جنگلها است و به طور کلی ، لمورها را می توان در بسیاری از زیستگاههای مختلف یافت ، که تعیین دقیق تعداد آنها را در یک منطقه یا محیط خاص دشوار می کند.

غذای لیمور چیست؟
گونه های لمور از نظر ماهیت رژیم غذایی بسیار متغیر هستند ، اگرچه مشاهدات عمومی نشان می دهد که گونه های کوچک لمور در درجه اول از میوه ها و حشرات تغذیه می کنند ، در حالی که گونه های بزرگ تمایل بیشتری به مصرف گیاهان دارند.
لمورها بیش از 109 خانواده از گیاهان شناخته شده در ماداگاسکار را برای غذای خود استفاده می کنند و از آنجا که اکثر گونه های لمورها روی درختان زندگی می کنند ، اکثر گونه های گیاهان مورد بهره برداری گیاهان چوبی هستند ، و لمورها بیشتر در صورت موجود بودن میوه مصرف می کنند و انجیر در بیشتر انواع میوه هایی که توسط گونه های لیمور مصرف می شود.

رفتار اجتماعی در لمورها
لمورها معمولاً در گروه های دو تا پنج نفره وجود دارند ، اگرچه ممکن است لمورها گهگاه گروه های بزرگتری تشکیل دهند. این گروه ها با انجام تعدادی از اقدامات ایمنی از حیوانات وحشی محافظت می کنند .
هنگامی که یک خطر قریب الوقوع در نزدیکی وجود دارد ، یک حیوان به لمورها هشدار می دهد. اعضای گروه خود با صدور هشدارهای صوتی ، و برخی از گونه ها ، مانند لمور دم حلقه ای ، از دم متمایز خود برای انتقال علائم هشداردهنده به اعضای گروه خود استفاده می کنند و در فصل جفت گیری لمورها ، نرها از طریق رفتاری که به نام بوی بد جنگ شناخته می شود ، جایی که لمورهای نر دارای غدد هستند در مچ دست او بو می دهند و در نبرد بدبو ، نرها ترشحات را از غدد معطر در امتداد دم خود خارج می کنند ، و لمور با قوی ترین رایحه برنده می شود و لمورها نیز از غدد معطر برای قلمروهای خود را مشخص کرده و با اعضای گونه خود ارتباط برقرار کنند.

بارداری و زایمان در لمورها
دوره حاملگی برای یک لمور ماده بین 102 تا 170 روز متغیر است و این دوره با توجه به گونه های مختلف متفاوت است. لمورهای ماده می توانند در یک زمان یک تا شش نوزاد به دنیا بیاورند. سه یا چهار هفته اول زندگی خود ، سپس توله ها تا رسیدن به سه یا چهار ماهگی به پشت مادر سوار می شوند. گونه های لمور تا 30 سالگی عمر می کنند.

تهدید به لمورها
تخمین زده می شود که حدود 90 درصد از گونه های لمور در معرض خطر انقراض قرار دارند و برای بیشتر این حیوانات علت قرار گرفتن آنها در معرض خطر انقراض به دلیل تخریب زیستگاه های طبیعی آنها به دلیل تجاوز انسان به مناطق وسیعی از جنگل های بارانی است.
برای چوب ، و بحران های سیاسی نیز در جمهوری ماداگاسکار و افزایش میزان جنایات زیست محیطی منجر به از بین رفتن سریع جنگل های بارانی شده که زیستگاه طبیعی بیش از صد گونه لمور است ، و در نتیجه کاهش چشمگیر تعداد لمورها در دهه گذشته ، و به دلیل سطح بالای فقر در بین مردم محلی در جزیره ماداگاسکار ، جمعیت کاهش یافته است.
مردم محلی درختان را قطع کرده اند تا علاوه بر مشارکت در کاشت ، فضا را برای کاشت فراهم کنند. تجارت غیر مجاز چوب فولاد ، از آنجا که این تجارت تأثیر مخرب بزرگی بر جنگل بارانی داشت ، علاوه بر آن ، برخی از مردم محلی شکار لمور می کنند و از گوشت آنها تغذیه می کنند ، و همه این رفتارها مانع تلاش سازمان هایی است که به دنبال حفظ لمورها هستند و این واقعیت که بسیاری از دولتها و سازمانها از بودجه خود برای اقدامات حفاظتی منصرف شده اند ، چالش دیگری را برای جلوگیری از انقراض این حیوانات باشکوه ایجاد می کند.


whatislemur
..